vm segrare

inatt tog sveriges u18 landslag hem segern i vm och där med skrev dom historia i svensk handboll. stor grattis till tjejerna i vm truppen ochgrymt bra jobbat lina,linn och sara som alla tre var med och tog hem guldet. linn var het på gröten och dundra in 11 baljor i finalen mot norge. jag tror inte att det var så många som trodde att sverige skulle ta hem segern för norge har ett grymt och tufft spel.
jag trodde iallafall inte att sverige skulle kunna ta dom men jag trodde att norge skulle få ett tufft motstånd för sveriga har ett fruktansvärt bra försvarsspel.
men  nej sveriga visade vilka som var det starkaste laget och tog ledningen i halvtid med 17 - 10 och slut resultatet blev 34 - 28 tror jag det var. 
så grymt jävla bra är ni!  hoppas ni får några fortsatta trevliga dagar där nere i värmen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0